Sunday 16 May 2010

zondag ochtend 16 mei 2010.
Vannacht onderstaande email van Hetty ontvangen. Het was al mijn streven om binnen één week antwoord te hebben op de volgende vragen:
100% zekerheid over het krijgen van een basisverzekering voor Panormitis.
Hoe snel kan er ge-opereerd worden.

Zaterdag avond 20.00 uur

- geprobeerd de neuroloogchirurg Sioutos te bellen, wordt niet opgenomen

- "scanman" Liberopoulos gebeld, aura's uitgelegd, hij verwees mij eerst naar Sioutos (neemt geen tel.op) en vervolgens naar de neuroloog waarvan ik geen telefoonnummer had. hij beloofde haar te bellen en dan weer met mij contact op te nemen

- 22.00 uur Panormitis verteld dat hij weer een geur (aura) ruikt ( deze "geur" bestaat overigens niet, alleen hij ruikt dit )

- bel met de afd. neurologie in het ziekenhuis Jenimatas waar Panormitis behandeld was en geopereerd gaat worden, kunnen mij geen telefoonnummer geven van de neuroloog en hebben vandaag geen "spoeddienst" dus moet ik het alarmnummer 166 bellen en vragen welk ziekenhuis spoeddienst heeft

- Aleka heeft inmiddels de neurochirurg aan de telefoon gesproken, nou ja, gesproken is overdreven. hij luisterde nog niet eens naar de symptomen volgens Aleka en zei kortaf ons maar bij een spoeddienstdoende ziekenhuis te melden en hing op voordat zij nog iets kon vragen. Deze man gaat dus mijn held Panormitis opereren op 2 juni???

- ik Liberopoulos weer gebeld en verteld dat ik nog geen telefoontje terug had gekregen en dat Sioutos heel kortaf was en of het niet mogelijk was om Panormitis naar een neuroloog in Jenimatas te brengen. dat was volgens hem onmogelijk alleen daar waar spoeddienst is. Ook vroeg ik hem of hij dacht dat het verantwoord was om te wachten tot Jenimatas ziekenhuis dienst had maar gaf mij geen duidelijk antwoord.

- heb uitgevonden dat het ziekenhuis Jenimatas maandag a.s. na 14.30 spoeddienst heeft

- 22.30 heb eindelijk na lang wachten bij nr. 166 ( spoed!!) een spoeddienst ziekenhuis aan de lijn en vraag meteen naar afd. neurologie
daar meld ik een urgent case en vraag naar een neuroloog. deze neuroloog vroeg mij hoe vaak hij die aura's had en wat voor medicijnen hij gebruikt. stelt voor om Panormitis 1 depakin tablet ( tegen spastische aanvallen ) per dag meer te geven , plus een halve medrol tablet ( cortizone ) meer per dag.

- Om 22.45 hebben onze vrienden ons weer naar Maria in Kifisia gebracht en na de extra tabletten eindelijk ingenomen te hebben lagen wij om 23.30 in bed. Mijn held Panormitis heeft wat poezie voorgelezen terwijl ik zijn voeten masseerde en rond middernacht licht uitgedaan. hij kon nog maar net vragen of het door de pillen komt dat hij zo slaperig is en toen viel mijn lieverd als een blok al snurkend in slaap.

- Hij slaat zich er zoooo goed doorheen en ik ben zooooo trots op hem, maar helaas slaan mijn darmen een beetje op hol en heb ik zooo 'n slaaptekort, dat ik heb besloten om morgen panormitis vriend Janis, die hier vlak naast Maria woont, panormitis een dagje te nemen zodat ik een beetje tot rust kan komen.

- kalinichta allemaal, heel fijn om te weten dat jullie in gedachten zo dicht bij ons zijn en Freek, nogmaals ik heb heel veel aan jou recht door zee opinie en support. fantastisch om dit om je heen te hebben, wij houden van jullie

p.s. Janis vertelde mij gisteren dat hij juw site zo mooi vond en ik heb hem net ook gezien en ben het helemaal met hem eens. Dat angstportret had Hetty overigens wel kunnen zijn. is dat van van gogh? xxxxxxx ( nee Hetty van Edvard Munch ).

No comments:

Post a Comment